انواع دمپر صنعتی شرکت صنعتی رحمتی

دریچه بازدید - دریچه دسترسی تاسیسات - کیفیت و زیبایی درکنار هم - تهویه مارکت با وجود شباهتهای مشترک در استفاده از قابهای بیرونی، تیغههای افقی و قرارگیری دیوار، هر جزء نقش متفاوتی در عملیات کلی سیستمهای تهویه دارد. محرکهای دمپر برگشت فنری برای کاربردهای کلی دمپر هوا، دریچه دوار و سایر دستگاههایی که نیاز به عملکرد ایمن دارند، ساخته شدهاند. در محیطهایی که عدم امکان تعبیه دریچه وجود ندارد و هوا حبس میشود، میتوان با نصب لوور پادری موجب جریان هوای رفت و برگشتی شده و به تازگی هوا کمک کرد. در گروه تهویه سازه شار امکان ساخت اندازههای دمپر به صورت سفارشی و مطابق نیاز مشتری وجود دارد. لوورها و دمپرها عمدتاً در سیستمهای برای کنترل جریان هوا استفاده میشوند و بسته به نیاز طراحی میتوان بین دمپرها و لوورها را انتخاب کرد. همانطور که در بخشهای قبلی اشاره کردیم، لوور گریل یا هوارسان از انواع لوورهای پرکاربرد است. چرا لوور ماسه گیر حرفهای عمر بالایی دارد؟ نحوه قرارگیری پرههای این لوور به صورت عمودی است و همین موضوع باعث میشود تا مقدار زیادی از ماسه و ذرات گرد و غبار از مسیر هوا جدا شود و به وسیله خروجی که در پایین لوور به سمت بیرون تعبیه شده است، به خارج هدایت شود. در ادامه به بررسی بیشتر این دریچهها و انواع آن خواهیم پرداخت. ​ ​​​!

ترمینال حجم ثابت چهار گوش

در ادامه با توجه به محیط های مختلف به بررسی انواع فایر دمپر می پردازیم. سازندگان این قطعات باید در زمان ساخت به مواردی چون میزان مقاومت پرهها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، افت فشار و نرخ جریان هوا و جلوگیری از ورود حشرات و موجودات موذی توجه نمایند. در انتخاب این نوع از لوور باید به هماهنگی عمق دریچه با عمق دیوار یا دربی که قرار است لوور روی آن نصب شود، توجه گردد. اما حمام با دوش ممکن است به 20 بار تهویه و تغییر هوا در ساعت نیاز داشته باشد! لوورها ممکن است به صورت ثابت و متحرک ساخته شوند که هر کدام بسته به کاربردشان در محیط خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین این لوازم با متریالی چون چوب، آلومینیوم و یا فلزات دیگر ساخته میشوند که هر کدام از مقاومت و کیفیت متفاوتی برخوردار میباشند. لوور ماسهگیر از دیگر لوورهایی است که برای فیلتر کردن هوای تازه ووردی به پکیجهای هواساز و دستگاههای تهویه مطبوع در کارخانهها و سایتهای تولیدی استفاده میشود. دمپر صفحه ای فلزی است که جریان هوا را از داخل داکت دودکش ، هواساز و یا دیگر تجهیزات مرتبط با هوا تنظیم و یا متوقف می کند.  ​​​​​&;​!

این استاندارد توسط کمیته استانداردسازی استرالیا و نیوزیلند (/) تدوین شده است و برای ارزیابی عملکرد گوشی های صداگیر ایرماف در برابر صداهای بلند صداگیر گرد – شرکت تهویه سازه شار استفاده می شود. استحکام پرهها از فریم دور آن هم بالاتر در نظر گرفته میشود تا در اثر فشار هوا یا موارد دیگر، از حالت اصلی خود خارج نشوند. مهمترین و با کیفیت ترین نوع لوله خرطومی صداگیر به لحاظ عایقِ حرارتی، برودتی و صوتی، لوله خرطومی صداگیر با عایق الاستومری است.این لوله خرطومی صداگیر دارای ساختار سه لایه اصلی بوده و عایقِ به کار رفته در آن نیز از نوع فوم الاستومری می باشد.در واقع لایه های بیرونی و درونی از فویل آلومینیوم لمینیت شده و لایه میانی نیز خود از دولایه عایق الاستومری به ضخامت ۳ میل تشکیل یافته است که با فنرفولادی ساختار گرد به خود می گیرد.این نوع لوله خرطومی صداگیر به لحاظ کیفیت مورد تایید سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات وزارت مسکن می باشد.تولید لوله خرطومی صداگیر با عایق الاستومری به کمک ماشین آلات پیشرفته و به روز بصورت تمام اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می شود.در مقایسه ی این نوع لوله خرطومی صداگیر با لوله خرطومی صداگیر با عایق پشم شیشه که اثرات تخریب کننده و منفی بر محیط زیست وارد می سازد،می توان گفت لوله خرطومی صداگیر با عایق پشم شیشه دوستدارترین لوله خرطومی صداگیری عایق دار است و بدون کمترین آسیب به محیط اطراف عملیات انتقال هوا را به انجام می رساند.

تعمیرکاران در چنین زمانی باید از محل دریچه بازدید به تجهیزات تاسیساتی، تهویه، حرارتی و برودتی دسترسی داشته باشند. کاهش آلودگی هوا: با جداسازی گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، به کاهش آلودگی هوا کمک میکند. صداگیر چهار گوش صنعتی که به صدا خفه کن، کاهنده صدا و سایلنسر چهار گوش نیز شناخته میشود که باعث کاهش آلودگی صوتی محیط به میزان قابل توجهی توسط کاهش امواج صوت در فرکانسهای مختلف به میزان استانداردمیشود. طراحی منحصر به فرد و ویژه این لوور های ماسهگیر، ضمن حذف آلودگی ها، سرعت جریان هوا را نیز تنظیم می کند. پس در سیستمهای تهویه و هوارسانی برای اینکه تنها هوا وارد کانال شود و از ورود آب باران یا برف و غیره جلوگیری شود، روی ورودی هوا از دریچه لوور استفاده میشود. در رابطه با طراحی و ساختار لوور باید اشاره کنیم که این لوازم ساختاری مشبک دارند و پرههایشان اغلب به صورت افقی ساخته میشود. در صورتی که دریچه لوور با دمپر متفاوت است. این لوورها برای تامین هوای تازه مورد نیاز در مکانهایی چون اتاق هواساز و برج خنک کننده مورد استفاده قرار میگیرند.