گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبهدنده باید بدانید وبلاگ کارنامه (5)

فهرست مطالب

کارهای اولیه ماننده تنظیم صندلی، تنظیم آینه ماشین، کمربند و غیره انجام میشود. بنابراین یکی از دردسرهایی که بسیاری از افراد به آن دچار میشوند تغییر دنده و همزمان کلاچ گرفتن و غیره حذف میشود تمرکز بیشتری بر روی کنترل فرمان ماشین و سایر مسائل خواهد بود. واقعیت این است که قیمت فیدلیتی در قیاس با برخی سدانها و کراس اوورهایی که محصول کشورهای دیگر هستند، به نسبت ارزان تعریف شده است. علاوه بر این جتور ایکس 70 در برخی نسخهها یک گزینه عالی برای سفرهای طول و دراز دوستانه و خانوادههای پر جمعیت است. در برخی از ماشینها بخشی برای دنده تعبیه شده که با اعداد ۱ و ۲ و ۳ نشان داده میشود. اما در جواب سوال رانندگی با ماشین اتومات لذت بخشتر است و دندهای باید بگوییم که اول مشخص کنید کجا قرار است رانندگی کنید؟ بسیاری از رانندگان تعویض به موقع دنده را یکی از لذتبخشترین قسمتهای رانندگی دانسته و آن را از مزایای گیربکسهای دستی میدانند. بنابراین پیش از آنکه پای خود را از ترمز بردارید اطراف را بررسی کنید. بنابراین پیش از استارت زدن وضعیت دنده را چک کنید. گیربکس باید قادر باشد در سربالاییها نیروی لازم و مناسب اتومبیل را تأمین کند و از سوی دیگر در مسیرهای بدون شیب و هموار مانند بزرگراهها سرعت زیادی را فراهم کند. ​​​​​.


خودرو دیگنیتی

فراخوان واریز وجه برای خودرو هایما S۷ + جدول - یدکجا ارزانتر از همه جا در مقابل افرادی که از رانندگی لذت میبرند زمانی که در جادهای خلوت و عریض با محدودیت سرعت بالا حرکت میکنند، با ماشین دندهای توانایی کنترل سرعت و شتاب اتومبیل و رسیدن به شتاب دلخواه در زمان مشخص را بیش از ماشین اتومات خواهند داشت. زمانی که دنده ماشین بر روی P قرار گیرد هر کاری کنید ماشین راه نمیافتد. توجه داشته باشید که زمانی که دنده روی D باشد و پای خود را از روی ترمز برداشته باشید ماشین راه میافتد. زمانی که دنده روی R باشد پای خود را از روی ترمز بردارید ماشین به عقب حرکت میکند. در صورتی که پیشتر با ماشین گیربکس دستی رانندگی کرده باشید و اصول رانندگی را از پیش آموخته باشید اولین سوالی که در ذهنتان ایجاد میشود آن است که اساسا چه تفاوتی بین گیربکس دستی و اتومات وجود دارد؟ اگر پیش از این با ماشین دندهای رانندگی کرده باشید در شرایطی که ماشین روشن است و شما ایستادهاید، برای آنکه ماشین حرکت نکند باید ترمز بگیرید و ماشین خلاص باشد، اگرماشین خاموش است برای آنکه حرکت نکند باید خلاص نباشد. یک مخزن روغن ترمز زیر کاپوت است و علائمی وجود دارد که نشان میدهد سطح مناسب مایع باید چقدر باشد.  ​​​!


نوع روغن ترمز هم در زمان تعویض مؤثر است. سوار شوید. پدال سمت راست گاز است و پدال سمت چپ ترمز. شما خودتان ماشین را در حالت پارک قرار دادهاید بنابراین ماشین حتی در صورتی که گاز بدهید حرکت نخواهد کرد. اما جزئیات تعیین کنندهای در مورد ماشین اتومات وجود دارد که پیش از آنکه اقدام به رانندگی کنید باید نحوه رانندگی با ماشین دنده اتومات را بیاموزید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. شاهین و تارا با وجود تفاوت بزرگ در قوای محرکه، کیفیت سواری و رانندگی نزدیک به همی دارند. از نظر فنی هر دو خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی هستند که 1498 سی سی حجم دارد، اما این موتور قادر است برای دیگنیتی 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند اما با شرکت در طرح فروش اقساطی فیدلیتی صاحب ماشینی میشوید که پیشرانه آن 155 اسب بخار قدرت دارد و 230 نیوتن متر چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود گشتاور ایجاد میکند. دو خودرو از نظر وزن و ابعاد هم بسیار به یکدیگر شباهت دارند، عکس ماشین فیدلیتی و دیگنیتی را که کنار یکدیگر بگذارید هم بر شباهت ابعاد صحه میگذارید، اما باید اذعان کرد که فیدلیتی چندین سانتیمتر در طول و عرض و ارتفاع از دیگنیتی بزرگتر است و حدودا 5 کیلوگرم از رقیب هموطنش سنگینتر ساخته شده است.


روغن موتور خودرو

بنابراین، میتوان گفت که امکانات داخلی شاهین از کوییک بیشتر است. اینکه فِراری نیست که بخواهیم برای بردنش داخل ترافیک عذاب وجدان بگیریم! در سیستم جعبه دنده خودرو تعداد زیادی چرخ دنده به هم متصل میشوند تا بسته به میزان قدرت انتقالی موتور به چرخها تعیین شود و هرکدام از چرخ دندهها نمایانگر یکی از دندههای داخل جعبه دنده که به وسیله دسته دنده یا پدال شیفتر داخل کابین به هم متصل میشوند. زمانی که ماشین دندهای در اختیار داشتید، با تغییر دنده میتوانستید میزان نیرویی که به چرخها وارد میشود و در نهایت سرعت و شتاب را تنظیم کنید اما گیربکس اتومات این کار را به عهده گرفته و در ماشین اتومات دیگر نیازی به تنظیم دنده با سرعت نیست. زمانی که پشت چراغ قرمز ایستادهاید دنده را روی قرار داده و دستی را میکشید، زمانی که قرار است اتومبیل را پارک کنید، ترمز کنید، دنده را روی دهید ، دستی را بکشید، دنده را روی قرار دهید. زمانی که قرار است ماشین راه بیوفتد باید روی این دنده باشید. همانطور که گفتیم در اتومبیل با دنده اتومات اجازه دسترسی به تنظیمات سرعت ماشین به راننده داده نمیشود. بهتر است بگوییم زحمت تنظیم سرعت ماشین با دور موتور دیگر بر دوش راننده نیست.