۹ اشتباه رایج که خودروهای اتوماتیک را خراب میکند همشهری آنلاین (2)

سوپر توربو - انواع روغن موتور خودرو از نظر سطح کیفی (Engine Oil) با این حال در خصوص طراحی داخل کابین گفتیم که خودروی دیگنیتی بیشتر از همه به طراحی اسپرت داخل کابین توجه داشته است، در صورتی که خودروی چری تیگو 7 با روکش های چرمی داخل کابین و الگوهای طراحی، احساس سواری با یک خودروی لوکس و راحت را به شما منتقل میکند. از معایب این خودرو همانطور که گفتیم شباهت آن به تیبا و کیفیت ساخت نه چندان بالای آن است. مرسدس نسل چهارم این خودرو را در 11 ستامبر 2018 یعنی ماه قبل به بازارهای جهان ارائه کرد. ایرانخودرو از سال ۹۵، خودروی ۲۰۷ جدید خود را به بازار ایران عرضه کرد که نمونههای اتومات آن از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت. از دیگر امکانات رفاهی شاهین میتوان به سیستم تهویه خودکار، صندلی چرم و استراحتگاه مرکزی اشاره کرد. تندر 90 پلاس نسخه به روز شده ال 90 است که این بار با یک گیربکس اتومات 4 سرعته روانه بازار شد. این ویژگی برای جداره سیلندرها بسیار کاربردی است. رنو ساندرو نیز از جمله خودروهای بسیار جذابی است که نمونه دنده اتوماتیک آن نیز عرضه شده است. ​.


خودرو دیگنیتی رنو ساندرو البته در مدلهای مختلفی روانه بازار شده که هر یک از مدلهای آن آپشنهای مختلفی دارند و به همین دلیل در زمان خرید باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. هر دو جعبه دنده در این سیستم با یک واحد پردازنده گیربکس در ارتباط هستند و کنترل سیستم کلاچگیری توسط این واحد صورت میگیرد. از نظر فنی هر دو خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی هستند که 1498 سی سی حجم دارد، اما این موتور قادر است برای دیگنیتی 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند اما با شرکت در طرح فروش اقساطی فیدلیتی صاحب ماشینی میشوید که پیشرانه آن 155 اسب بخار قدرت دارد و 230 نیوتن متر گشتاور ایجاد میکند. قیمت هر عدد شیربرقی این خودرو حدود ۱۰۰ هزار تومان است. دادههای دیوار نشان میدهد که قیمت رنو تندر ۹۰ هماکنون در بازار ایران در حدود ۴۵۰ میلیون تومان است. بر اساس دادههای موجود در آگهیهای دیوار قیمت یک دستگاه ساینا اتوماتیک در بازار کشور در بازه قیمتی ۱۷۰ میلیون تومان تا ۲۶۰ میلیون تومان قرار دارد که این قیمت بر اساس سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت فنی متغیر است. با مرور دادههای به دست آمده از آگهیهای دیوار میتوان گفت که قیمت یک دستگاه برلیانس اتوماتیک در بازار دست دوم کشور، در بازه قیمتی ۲۴۰ میلیون تا ۳۸۰ میلیون قرار دارد. ​​!


یکی از مهمترین دلایلی که افراد را به خریدن خودروهای دنده اتوماتیک ترغیب میکند خلاص شدن از تعویض دندههای مکرر و فشردن پیاپی پدال کلاچ است. شاید استفاده مداوم از دسته دنده آزاردهنده باشد یا فشردن و رها کردن کلاچ برای ساعتها رانندگی آن هم گاهی در ترافیک منجر به خستگی فراوان راننده شود، اما بسیاری همچنان گیربکسهای دستی را به خودکار ترجیح میدهند. اما به دلیل قیمت نسبتاً بالاتر خودروهای بنز با کلاس هم رده در بی ام و، و همچنین قانون ممنوعیت واردات در ایران، بسیاری از مدل های بنز هرگز به ایران وارد نشدند. از این رو جای تعجب ندارد که ابعاد و جثه قابل توجه سنتنیال آن را به رقیبی برازنده برای کلاس اس اسطورهای تبدیل کند؛ حتی اگر این رقابت به مذاق بسیاری از افراد خوش نیاید. در این حالت ، به حرکت درآوردن خودرو به شدت مشکل است ، چون در شروع حرکت باید آنقدر مرحله نیم کلاچ را طولانی کنیم تا سرعت چرخ ها و خروجی موتور ، یکسان شود؛ و یکسان شدن این سرعت باعث می شود سرعت چرخ های خودرو به 110 کیلومتر آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود بر ساعت برسد. ᠎&;&;&;​!


یکی از جدیدترین مهمانهای بازار ایران در لیست بهترین خودرو دنده اتوماتیک ایرانی ارزان کوئیک پلاس است که در مقایسه با سایر مدلهای معرفی شده قیمت پایینتری نیز دارد. معرفی بهترین ماشین دنده اتوماتیک ایرانی را با بررسی یکی دیگر از گزینههای مناسب در این لیست ادامه میدهیم. یکی دیگر از ماشینهای دنده اتوماتیک ارزان بازار، خودروی دانگ فنگ کراس است. تارا یکی دیگر از رقبای شاهین است که از پلتفرمهای جدید استفاده میکند و از نظر ایمنی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. البته در تیپ جدید تارا بنام ایرانخودرو گرافیک چراغهای عقب را تغییر داده و این مشکل را برطرف کرده است ولی بااینحال بهطورکلی در بخش طراحی بیرونی باید شاهین را برتر دانست. این خودرو که توسط گروه خودروسازی سایپا تولید و روانه بازار شده است درواقع نسخه به روز شده تیبا به همراه یک گیربکس اتوماتیک است و به غیر از چند آپشن و تفاوت ظاهریِ اندک، تفاوت دیگری بین این دو وجود ندارد. خودروهای دنده اتوماتیک در مقایسه با خودروهای دنده دستی قیمت بیشتر، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر، مصرف سوخت بیشتر و گاه شتاب کندتری دارند.