قانونگذاران مسلمان خواستار مجازات “مناسب” لورن بوبرت شدند



گروهی از قانونگذاران اسلامی شامگاه سه‌شنبه اعلام کردند که با رهبری دموکرات‌ها در مورد اینکه چگونه فکر می‌کنند لورن بوبرت، نماینده حزب جمهوری‌خواه باید به دلیل اظهارنظرهایی که درباره بمب‌گذار انتحاری ایلهان عمر، نماینده دموکرات مطرح کرده، مجازات شود، صحبت می‌کنند.

خانم عمر از مینه سوتا در کنار نمایندگان دموکرات آندره کارسون از ایندیانا و رشیدا طلیب از میشیگان به خبرنگاران گفت که خانم بوبرت باید پاسخگوی اقدامات خود باشد. جمال بومن، نماینده دموکرات نیویورک، “در همبستگی” شرکت کرد.

قانونگذاران دموکرات از رهبری آنها می خواهند که علیه خانم بوبرت اقدام کند، اما مشخص نمی کنند که چه چیزی به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و تیم او توصیه می کنند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا کمی بیش از دو هفته پیش اقدام به سانسور و حذف نماینده جمهوری‌خواه پل گوسار از آریزونا از پست‌های کمیته‌اش کردند، زیرا یک ویدیوی کارتونی به تصویر می‌کشد که نشان می‌دهد او در حال کشتن نماینده الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات نیویورک است.

دموکرات‌ها همچنین از اکثریت خود استفاده کردند تا مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه جورجیا را از کمیته‌های خود حذف کنند، زیرا آنها پست‌های توهین‌آمیز فیس‌بوک را قبل از دوره ریاست‌جمهوری او می‌دانستند.

خانم عمر در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند اخراج خانم بوبرت مجازات مناسبی است یا خیر، پاسخ داد: «من فکر می‌کنم مناسب است که ما این سؤال را بپرسیم که آیا چنین رفتاری مجاز است و آیا درست است که یکی از اعضای مجلس چنین رفتاری داشته باشد. “

وی افزود: زمانی که به این سوال پاسخ داده شود می توان اقدام مناسبی انجام داد.

خانم عمر که پیام صوتی تهدیدی به مرگ را که گفته بود در پاسخ به هیاهوی تبلیغاتی درباره او دریافت کرده بود، پخش کرد، می‌گوید که خانم بوبرت در یک کلیپ ویدئویی که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد، به گروهی از حامیان درباره او دروغ گفته است.

در این ویدئو، نخست وزیر جمهوری خواه کلرادو به جمعیت گفت که با خانم عمر، که در سومالی متولد شده و یکی از دو زن مسلمانی است که به کنگره خدمت می کنند، در داخل آسانسوری در کاپیتول هیل هستند.

خانم بوبرت به حامیان خود گفت که به نظر می رسد یک افسر پلیس در همان نزدیکی نگران است که خانم عمر ممکن است تروریست باشد و به همین دلیل به شوخی گفت: «او کوله پشتی ندارد. ما باید خوب باشیم.» خانم عمر همچنین با یکی از اعضای گروه جهاد کاپیتول هیل با سایر قانونگذاران لیبرال دموکرات تماس گرفت.

خانم عمر ادعا می کند که خانم بوبرت قبلاً داستانی را “جعل” کرده است که در آن ساختمان کنگره را منفجر کرده است.

خانم عمر گفت: “او گفت که من و همکارانم سیاستمدارانی هستیم که کمربندهای انتحاری به بدن آنها بسته اند.”

خانم بوبرت و خانم عمر تلاش کردند با یک تماس تلفنی در روز دوشنبه آشتی کنند، اما ظاهراً این مکالمه تلفنی اوضاع را تشدید کرد.

خانم بوبرت روز سه‌شنبه در توییتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به هوادارانش نوشت: “چپ‌ها در چند هفته گذشته حملات بی‌سابقه‌ای را علیه من انجام داده‌اند. آنها سعی می‌کنند من را از اینکه صدای شما باشم، منصرف نمی‌کنم. اگر می‌خواهید ما او قادر به ادامه این مبارزه آزادی نیست، او 17.76 دلار یا بیشتر پرتاب می کند.