آشنایی کامل با بیت کوین

اتریوم چگونه و توسط چه کسانی خلق شده است؟ تعداد واحدهای در گردش () هم اکنون 120,158,442 واحد است این یعنی چه تعداد واحد در بازار و در دست مردم گردش میکند. برنامه این است که به منظور تحقق این هدف دستکاری بدخواهانه در هر زنجیره واحد مستلزم که در واقع دستکاری در اجماع مشترک است، اقدامی بسیار پرهزینه برای هر عامل تهدید ارزشش باشد. افزایش تقاضا برای امنیت شبکه و حریم خصوصی منجر به ظهور پروژههایی با هدف جلوگیری از ردیابی دادهها، هک قراردادهای هوشمند و غیره شده است. مستقیمترین رابطی است که توسعهدهندگان میتوانند از طریق آن با شبکه بلاکچین ارتباط برقرار کنند و دیتاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند. پروژههای مطرحی مانند گراف () و کوالنت () با نمایه سازی دادهها، امکان دسترسی توسعهدهندگان به دادههای بلاکچین را مهیا میکنند. در حال حاضر صنعت کریپتو شاهد ظهور مجموعه متنوعتری از محصولات مالی در فضای است، مانند داراییهای مصنوعی ()، قراردادهای آپشن و محصولات ساختاریافته (). حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۸۹ میلیارد دلار است که ۷.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکههای پایدار اکنون ۷۷.۰۲ میلیارد دلار است که ۹۲.۲۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل میدهد.

صرافی ارز دیجیتال انقلابیبودن اتریوم را میشود از آنجا فهمید که در حال حاضر هزاران توکن مختلف در این شبکه تولید و در حال کار هستند.یکی از قابلیتهای مهمی که اتریوم در اختیار کاربران قرار میدهد این است که میتوانند روی آن توکن و اپلیکیشنهای غیرمتمرکز بسازند. برترین پروژههای این حوزه شامل سینتتیکس ()، آلکمیکس ()، مترونوم () و یوس () میشوند. این پروتکلها شامل شارک تیم ()، فورتا ()، اُپن زپلین ()، کوانت استمپ ()، و ریوک کش () میشوند. در واقع با گسترش فناوری بلاکچین و افزایش دسترسی کاربرانِ بیشتر به این تکنولوژی، این فضا بیش از پیش به فراهم کردن امنیت و حریم خصوصی نیاز دارد. در ابتدا پروتکلهایی را معرفی میکنیم که به امنیت بلاکچین کمک میکنند. از طرفی نقدینگی موجود در بازار ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است، بنابراین به پروتکلها و نوآوریهایی برای افزایش امنیت این فضا نیاز داریم. پلتفرمهایی مانند ، دی مارکت ()، اتمیک هاب () و ایمیوتبل مارکت پلیس () در این حوزه فعالیت میکنند. پروتکلهایی که براساس اتوماسیون قراردادهای هوشمند عمل میکنند، پلتفرمهایی هستند که کاربران را قادر میسازند قراردادهای هوشمند را به صورت خودکار اجرا کنند.  ​ .

به دلار و ارزهای دیجیتال را فراهم کردهاند.کتاب چگونه ارز دیجیتال را شروع کنیم نوشته ویلیام ریک دویتو - فروشگاه بورس کتاب یکی از مهمترین بخشهای پروژههای زیرساختی بلاکچین، مربوط پلتفرمهایی با قابلیت اتصال است. این پلتفرمها امکان اتصال شبکههای بلاکچین را به دنیای بیرون مهیا میکنند. این پلتفرمها امکان اتصال بلاکچینها به بلاکچینهای دیگر و دنیای بیرون را مهیا میکنند. از پروژههای مطرح این حوزه میتوان به مدیا نتورک (Media Network)، تتا نتورک (Theta Network) و لایوپیر (Livepeer) اشاره کرد. هر دو BTC و ETH ارزهای دیجیتال هستند، اما هدف اصلی اتر این نیست که خود را به عنوان یک سیستم پولی جایگزین تثبیت کند، بلکه تسهیل و کسب درآمد از عملیات قرارداد هوشمند، اپلیکیشنهای غیرمتمرکز و هر راه حل بلاک چین دیگری است که میتوان به آن بیت کوین چیست – راهنمای جامع متنی تصویری و ویدئویی | کوین ایران فکر کرد. بیت کوین با نماد BTC به زبان ساده یک ارز دیجیتال بوده و امروزه در خیلی از کشورها به شکل های مختلفی از آن استفاده می شود. در ابتدا، بیت کوین در تالارهای گفتوگو و فورومها معامله میشد؛ اما امروزه صرافیهای بسیاری در سرتاسر دنیا وجود دارد که امکان ترید بیت کوین به دلار و ارزهای دیجیتال را فراهم کردهاند. پروتکلهایی که به ارائه محصولات ساختار یافته میپردازند میتوانند امکان بهینهسازی بازده و مدیریت خودکار را برای کاربران فراهم کنند. این کیف پولها حریم خصوصی و ایمنی کاربران را فراهم میکنند.

در انتهای این بخش پلتفرمهای ایندکسینگ داده قرار دارند. اگر اطلاعات هویتی لازم برای احراز هویت در صرافیهای خارجی را دارید، یا به هر دلیل دیگری همچنان استفاده از این صرافیها را ترجیح میدهید، پیشنهاد میکنیم سری به صفحه لیست صرافیهای خارجی ارز دیجیتال بزنید. پروژههای این حوزه از تکنولوژیهایی مانند ارائهدهنده روش تماس ریموت (PRS) یا Remote Procedure Call، نمایه سازی دادهها (Data Indexing) و اتوماسیون قرارداد هوشمند (Smart Contract Automation) استفاده میکنند. در بخش ذخیرهسازی فایل نیز پوتکلهای مطرحی مانند استورج (Storj)، فایل کوین (Filecoin) سیا (Sia)، آرویو (Arweave) و بیانبی گرینفیلد (BNB Greenfield) قرار دارند. بیت کوین روی شبکه بلاک چین قرار دارد و کلید دسترسی شما به آن عبارتی رمزنگاریشده به نام «کلید خصوصی» است که مانند رمز حساب بانکی عمل میکند. روش استخراج بیت کوین بدینصورت است که استخراجکننده یا ماینر دستگاه خود را به شبکه بیت کوین وصل میکند. از مهمترین و تاثیرگذارترین زیرمجموعههای حوزه نقدینگی میتوان به وامدهی ()، ارائهدهندگان استیکینگ نقدینگی کوین اتر () و پوزیشن بدهی وثیقه شده () اشاره کرد.  ​​​​&;​.